Skip to main content

Ik help B2B merken aan een geluid, podium en publiek

In de zomer van 2021 begon ik vanuit de naam Bravo Studio als ondernemer. Als zelfstandige bedenk ik creatieve en strategische concepten, formats en series voor met name B2B-bedrijven. Voor de productie ervan werk ik nauw samen met creatives, producers en agencies.

Content director

Content director

Content director

Wat ik doe

Ik bedenk creatieve en spraakmakende content formats. Denk aan social media formats, e-mail formats, videoseries, podcasts, events en alles wat daar tussenin zit. Dat doe ik met name voor B2B-bedrijven.

Als Content director bedenk ik het idee, werk het uit in een strategisch concept, pitch het concept, en begeleid het proces van productie en bedenk de marketingstrategie.

Ik heb 8 jaar ervaring in content creatie & strategie. Ik ben geen specialist zoals een designer, videograaf, tekstschrijver of marketeer dat is. Ik zie echter wel waarom een ontwerp wel of niet werkt, wat de beste cameratechnieken zijn, hoe je een goede advertentietekst schrijft en hoe je de juiste kanaalmix kiest.

Kortom; ik zie het totaalplaatje vanuit de strategie, het concept en de uitvoer.

Hoe ik werk

Ik werk zelfstandig, maar niet alleen. Bij mij ligt het accent op samenwerken met bureaus en zelfstandige specialisten. Denk aan designers, foto- en videografen, tekstschrijvers en developers. Wat we samen opleveren zie ik dan ook echt als een productie. In die samenwerking ben ik de creatief verantwoordelijke. Zie mij dus als een plug-and-play verlengstuk van je organisatie.

Ik heb een framework ontwikkeld dat houvast biedt in het gehele proces: van intake naar concept en strategie, en van concept tot studiowerk, marketing en de content planning.

Waarom je mij nodig hebt

Nieuwe klanten oriënteren zich steeds vaker online. Dat geldt voor alle markten. Wie een autoriteit in de markt wil zijn, moet het gesprek leiden en zo bekendheid en een netwerk op te bouwen.

Maar waar ga je het over hebben? Wie wil er naar jouw verhaal luisteren? En hoe verpak je je verhaal zodat het matcht met wat je als merk wil uitstralen én aanslaat bij je publiek?

Bij het bedenken en produceren van jouw eigen content format claim ik de rol als:

  • Conceptbedenker en strateeg
  • Regisseur en creatief verantwoordelijke
  • Aanjager van kwalitatieve input voor nieuwe content

Wanneer je mij nodig hebt

Meestal werk ik samen met marketing bureaus. Die hebben klanten die op een organische manier hun community willen laten groeien, meer sollicitanten willen werven of de vraag naar hun oplossing willen vergroten. Maar die bureaus missen vaak iemand die het strategisch concept als fundament kan uitdenken, en het proces van productie en marketing kan begeleiden. Daar kom ik in beeld.

Ditzelfde geldt voor de eindklant, alleen zoek ik dan vaak zélf de samenwerking met bureaus, creatives of producers op.

Voor wie ik werk

Mijn expertise ligt bij B2B-organisaties, en dan met name kennisintensieve organisaties. Denk dus aan bureaus en zakelijke dienstverleners. Maar ik heb ook voor webshops, ziekenhuizen en zelfs politieke partijen gewerkt.