Skip to main content

Je leest een issue van de Playlist. Word lid!

Dit is de allereerste issue van de Playlist en op het moment van het schrijven van deze inleiding heb ik geen idee hoeveel mensen dit zullen gaan lezen. Maar jij bent er één van. En daarvoor zeg ik:

Bedankt! ????

Ik geloof enorm in de kracht van kennisdeling. Voor B2B-dienstverleners is het immers je bestaansrecht Dat maakt het dé ultieme marketingtool. Daarom doe ik dit natuurlijk ook. En ik vind het bovendien enorm leuk om te doen.

Het feit dat jij de content die ik maak waardevol vind is voor mij de allergrootste drijfveer om dit te blijven doen. Ik vind het fantastisch om te zien dat, zodra ik iets heb gebouwd, anderen bereid zijn om er energie in te steken om daarmee aan de slag te gaan.

Mijn belofte aan jou is dat de content die ik deel altijd authentiek en praktisch is. Natuurlijk zit daar een vleugje persoonlijke visie bij, maar dat mag nooit de overhand hebben. Ik deel tips waar jij meteen mee aan de slag kan.

Zullen we maar meteen beginnen?

Zo creëer je een onuitputtelijke bron aan content (1/5)

In deze en de komende 4 nieuwsbrieven leer ik je hoe je een framework bouwt waarmee je áltijd content beschikbaar hebt.

  1. Maak je eigen jaarkalender
  2. Bepaal thema’s & trends
  3. Converteer kennis tot content met hooks
  4. Recycle, bundel & snipper voor al je kanalen
  5. Formatteer tot een terugkerende, herkenbare vorm

Content marketing gaat om inhaken. Inhaken op behoeften, trends, gebeurtenissen enzovoorts.

We gaan vooruit blikken door een jaarkalender te maken voor jouw merk met écht relevante thema’s. Dit vormt het basisfundament van je framework, waar je altijd op terug kunt vallen. Door op de juiste momenten in te haken, handhaaf je relevantie op de juiste momenten.

Ik som 4 relevante inhaak-categorieën voor je op welke je zelf kunt invullen in een voor jou handig systeem: Excel, papier, notities… Wat jij wilt.

Vul per maand in:

De belangrijke evenementen die je gaat bijwonen óf zelf gaat organiseren. Denk aan:

  • Klantbijeenkomsten
  • Beurzen
  • Kennisevents
  • Awardshows
  • Teamuitjes
  • Personeelsfeesten

De voor jouw markt impactvolle veranderingen die gaan komen op macro-niveau, zoals:

  • Nieuwe wet- en regelgeving
  • Productlanceringen en -innovaties
  • Veranderingen in de economie

De interne milestones die je gaat vieren, zoals:

  • Projectopleveringen
  • Jubilarissen
  • Verbouwingen of verhuizingen
  • Veranderingen in je propositie

Terugkerende en seizoensgebonden gebeurtenissen, zoals:

  • Black Friday
  • Prinsjesdag
  • Sale

Dit was deze issue van de Playlist. Enorm bedankt voor het lezen en heel graag tot volgende week!

Join de Playlist

Bouw een razendpopulair B2B-merk met sterke content. Iedere vrijdagochtend een ready-to-use tip of best practice in je mailbox.