ELISION

CASE

TIK VOOR MEER

Social campagne, verslaglegging & slim content recyclen met AI

In samenwerking met SAP organiseerde Elision in november 2024 het SAP Emarsys Cafe.  E-commerce professionals uit Nederland en Belgie sparren samen over trends en inzichten die hen helpt bij het boosten van de loyaliteit van hun klanten.

INTRO

LEAD THE TALK

INTRO

KLANT

Elision

TEAM

Bravo Studio (campagne, verslaglegging)

JAAR

2024

VRAAG

Help ons in korte tijd meer aanmeldingen en FOMO bij de doelgroep voor dit event, via social media

Omdat het event gaat over kennisdeling, wilden we FOMO creeren vanuit de inhoud.

Niet alleen voor dit event, maar ook voor toekomstige events georganiseerd door Elision. We hebben het accent in de boodschap nadrukkelijk gelegd op het wegnemen van bezwaren van de doelgroep. Dat deden we door vragen te beantwoorden als: Wie komt er? Voor wie is het? Waarom moet ik me aanmelden? Wat kan ik verwachten? Enzovoorts. Tevens was er nog geen campagneconcept voor events, dus werd in dit project direct de basis gelegd voor de toekomst.

AANPAK

We wilden dat prospects die er niet bij waren daar spijt van zouden krijgen.

Daarom hebben we ook ingezet op een 'after-care'-campagne op social media. We deelden doelbewust mooie beelden van het event, gaven sneak peeks van de inhoud met de boodschap 'dit heb je gemist', en verwezen ook in andere inspirerende content steeds weer terug naar het event.

AANPAK

Met slimme inzet van AI diende het event als voedingsbron voor nieuwe content, zonder tijdsverlies

Het programma, de inhoud van de presentaties en discussies werden geregistreerd en met behulp van AI binnen no-time doorvertaald naar maar liefst 6 nieuwe media. Dit voedt de planning zonder dat het tijd kost, terwijl de relevantie en toegevoegde waarde van de content geborgd blijft.  We gebruiken de inhoud van het event als basis voor: - Terugblik + factsheet van het event voor aanwezigen - 'Learnings from'-swipefile op LinkedIn - Inhoudelijk blog voor op de website - Twee inhoudelijke swipefiles voor LinkedIn

AANPAK

LEAD THE TALK

Managing partner, Elision

“Bas heeft ons geholpen met het in beeld brengen van ons kennisevent met social media content en fotografie. De hoofdgedachte: 'FOMO' creeren vanuit de inhoud, zowel voor dit als toekomstige evenementen. We zijn blij met het eindresultaat, waarmee we een sterk fundament hebben gelegd voor toekomstige events.”

OLIVIER TAHEY

Meer weten over deze case?

INTRO

Kom in contact!

BAS BOOMAARS

bas@bravostudio.nl