TRACK RECORD
Content die wel een applausje verdient
Grootse concepten en content. Wanneer heb je dat nodig? Bravo Studio ondersteunt de groei van merken en het succes van campagnes met creativiteit en content.
Op deze pagina zie je een paar highlights uitgewerkt, evenals use cases ter inspiratie. Alle cases zien? Vraag dan het track record aan.
COMING SOON
Witlox VCS
Witlox VCS is één van de bekendste accountancy-kantoren van West-Brabant. Hier hebben ze boots on the ground. Om nieuw talent aan te trekken, worden de collega’s ingezet als ambassadeurs op een gloednieuw Werken bij-platform.
- Employer branding
- Video
- Leadgeneratie
- Social
KickSo
Een digital marketing bureau met een dik accent op de P van performance – dat is KickSo. Een bureau in de groei, wat vraagt om een volwassen content strategie en het consistent uitdragen van de nieuwe positionering.
- Contentstrategie
- Content planning
- Website content
- Leadgeneratie
- Brand video
- Socials
- Copy & design
Amphia
De operatiekamer (OK) van één van de grootste ziekenhuis van Nederland, met ruim 4.000 werknemers, mag nooit tot stilstand komen. Ook niet door personeelstekort. Als employer branding-concept bedacht ik een creatief campagneconcept, waarin we het OK-personeel beter leren kennen – ‘alles ok?’.
- Employer branding
- Campagnestrategie
- Campagneconcept
- Social media
- Video
ECOstyle
Duurzaam tuinieren, daar staat ECOstyle voor. Al sinds jaar en dag te koop in de grote tuincentra, maar sinds kort ook direct-2-cosumer, via een eigen webshop. In deze nieuwe aanpak werkte ik de contentstrategie uit, met onder andere menu- en paginastructuren, tone of voice, en social media formats met verschillende toegevoegde waarden: informerend, inspirerend, amuserend en activerend.
- Content strategie
- Content creatie
- Design, copy, video en animatie
- Social media
Dörken Coatings
Een traditionele en verzadigde markt – maar de nieuwe verf van Dörken Coatings is zó goed, dat Nederland dit móet kennen. Om het product met een positief verhaal in de markt te introduceren is juist niet de verf, maar de schilder zélf als held gestationeerd: een ware ode aan de schilder. Loop door het online museum en maak kennis met de artiesten van de verf.
- Creatief concept
- Storytelling
- Activatiecampagne
- Design
- Fotografie
- Social media
En er is meer
Namens Bravo Studio, maar ook namens vorige werkgevers staan ook deze merken op mijn track record:
- Tilburg University
- Red Band
- De’Longhi
- Kwalitaria
- Jeroen Bosch Ziekenhuis
- Citymarketing Breda
- Essenza
- Fingerspitz
- en vooral véél onbekende B2B-namen
Vraag hier mijn track record aan
USE CASES
Positionering
Positionering is lastig. In een steeds drukker wordende markt, waarbij niet alleen concurrenten maar eigenlijk alle merken strijden om de aandacht van de doelgroep, wil jij opvallen.
Het is essentieel om de markt, het product en vooral ook jouw merk door en door te begrijpen, voordat je met een baanbrekend idee kunt komen om je te onderscheiden van de rest. Op basis daarvan bedenken we een uniek idee, in welke vorm dan ook – van one-liners en merkverhalen tot complete online platforms.
- Bravo Studio realiseerde een succesvolle, unieke positionering plus campagne voor een in Nederland nieuw verfmerk, waarbij de nadruk niet naar de verf als product, maar juist naar de gebruiker ervan ging: de Ode aan de Schilder.
- Voor Fingerspitz stond Bas aan de voet van het ontstaan van Smart Lab, een videoformat dat uniek is in de Nederlandse marketingbranche, door het concept uit te werken en de eerste 50 afleveringen te schrijven, regisseren, bewerken en distribueren.
Nieuwsgierig? Vraag de cases aan.
Employer branding
Marketing en recruitment weten elkaar steeds vaker te vinden. Ook niet zo gek, met die steeds krapper wordende arbeidsmarkt. Zomaar een vacature online zetten en hopen dat er vanzelf reacties opkomen? Vergeet het maar.
De groei van je bedrijf mag niet stagneren omdat je de capaciteit niet hebt om de vraag vanuit de markt te kunnen beantwoorden. Bovendien geef je een krachtig signaal af naar je huidige collega’s als je laat zien dat je werk maakt van het vinden van nieuwe collega’s.
Zoek naar een verhaal en een strategie dat past bij je merk. Op welke kanalen is je doelgroep actief – zelfs de latent werkzoekenden? Hoe kun jij hen overtuigen om, vroeg of laat, bij jou aan tafel te komen zitten voor een gesprek?
- In een intensieve zoektocht naar meer personeel op de operatiekamer van twee ziekenhuizen is de drempel om te solliciteren verlaagd door een leadmagnet te introduceren, als soft-conversie en laagdrempelige kennismaking vóór een definitieve sollicitatie.
Activatie
Creativiteit bepaalt voor maar liefst 49% het succes van je campagne. Veel meer nog dan targeting, branding of budget. Echt waar!
Opzich is dat niet zo heel gek. Bereik kun je immers kopen. Als iedereen je advertentie ziet, maar niemand besluit actie te ondernemen omdat de boodschap niet overkomt, spoel je je geld letterlijk door de wc.
Van inventieve “haakjes” tot de volledige uitrol van je advertentiemateriaal – of dat nou stills, animaties of video’s zijn -, Bravo Studio helpt je bij het maken van impact met grootse, creatieve activatiecampagnes.
- In een intensieve zoektocht naar meer personeel op de operatiekamer van een ziekenhuis is een creatief campagneconcept bedacht en uitgerold naar online marketing kanalen als social media, e-mail marketing, display en Google Ads.
- Bravo Studio realiseerde een succesvolle, unieke positionering plus campagne voor een in Nederland nieuw verfmerk, waarbij de nadruk niet naar de verf als product, maar juist naar de gebruiker ervan ging: de Ode aan de Schilder.
Nieuwsgierig? Vraag de cases aan.
Leadgeneratie
Leadgeneratie is één van de populairste marketingstrategieën voor met name bedrijven in de B2B. Een goede strategie is daarin absoluut onmisbaar. Denk daarin ook na over de toegevoegde waarde die je je doelgroep wilt bieden.
Wie ‘zomaar’ begint met het schrijven van een whitepaper, puur om zo snel mogelijk resultaat te zien, komt op de lange termijn bedrogen uit. Je bevindt je immers in een speelveld waarin inmiddels vrijwel alle spelers met een zakelijke doelstellingen deze techniek gebruiken. Leadgeneratie is een ‘copy-paste marketing’-aanpak geworden.
Wees niet als de rest en pak het groots aan. Denk niet alleen aan downloadbare, statische pdf’jes maar ga juist het gesprek aan met interactieve formulieren of chatbots, bouw een community of bedenk een challenge om je doelgroep te enthousiasmeren voor je merk.
- Voor Fingerspitz bedacht en ontwikkelde Bas meerdere leadgeneratie-concepten; tal van whitepapers en checklists maar ook interactieve assignment en hulptools, en de eerste versie van het inmiddels doorontwikkelde Growth Lab.
- In een intensieve zoektocht naar meer personeel op de operatiekamer van een ziekenhuis is de drempel om te solliciteren verlaagd door een leadmagnet te introduceren, als soft-conversie en laagdrempelige kennismaking vóór een definitieve sollicitatie.
Nieuwsgierig? Vraag de cases aan.
Community building
Je klant is de superheld in het verhaal van jouw merk. Werk aan een hechte community van loyale klanten en zorg dat ze zich aan jouw merk committeren. Dat kan al laagdrempelig via social media kanalen, maar je kunt ze ook een unieke meerwaarde bieden door een e-maillijst of zelfs een eigen platform te bieden.
Focus je je op community building, dan ligt de nadruk van je aanpak op de toegevoegde waarde die je biedt. Interacteren met jouw merk is een ervaring op zich. Je focust je daarmee echt op de lange termijn: zodra het je is gelukt om iemand fan van je merk te maken, stappen ze niet zomaar ineens over naar je concurrent.
- Voor Fingerspitz bedacht en ontwikkelde Bas meerdere leadgeneratie-concepten; tal van whitepapers en checklists maar ook interactieve assignment en hulptools, en de eerste versie van het inmiddels doorontwikkelde Growth Lab.
- Voor NewPage bouwen we middels een reeks social media formats en next-level email marketing aan een hechte community met vrouwen die opzoek zijn naar de voor hun meest gezonde levensstijl.